اموزش تبلیغات بازاریابی و برندینگ

تبلیغات و بازاریابی

خلاصه کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ب.ظ

بخش هایی از کتاب تبلیغ نویسی دیوید اگیلوی

دیوید اگیلوی را پدر تبلیغات دنیا می باشد که دو کتاب رازهای تبلیغات و اعتراف های یک تبلیغاتچی را نوشته است که در بخش هایی از کتاب میخوانیم

به مرور دریافتم که کسانی که با تبلیغات سر  و کار دارند و به خصوص جوان تر ها نسبت به جملات امرانه حساسیت دارند و از طرفی دریافتم بعضی از روش هایی که ما در سال های پیش به کار برده ایم دیگر امروز کارایی ندارد.

در تمام این سال ها اموختم اگر تبلیغات ضرب اهنگ‌بیشتری داشته باشد فروش بیشتری دارد.


تحقیقات ترنس دیل وآلن کندی :انها در تحیقات خود نشان دادندشرکت هایی موفق هستند که اساس و بنیان انها بر پایه یک فرهنگ تجاری غنی و منسجم بنا نهاده شده است.

امروز در بازار رقابت شرکت هایی حرف اول را می زنند که به ارزش ها پایبندند به قهرمان ها پر و بال میدهند به آداب و رسوم مردم توجه می کنند و فرهنگ جامعه را می شناسند.

در حال حاضر در بسیاری از شرکت ها این باور شکل گرفته است که ویژگی مشترک تمام موفقیت های مالی خلق آگاهانه ی فرهنگ صحیح تجاری است.

تبلیغ یک محصول باید ترکیبی از عوامل متعدد باشد.جالب است بدانید که به ندرت می توان در تبلیغ های متداول ویژگی های مستقیم یک تبلیغ مستقیم را دید.برای مثال کمتر به ارائه اطلاعات علمی درست توجه می شود در جایی که اهمیت دادن به این نکته به فروش بیشتر می انجامد.

در فعالیت های تبلیغاتی  کسی موفق تر است که که حداقل دو سال از وقت خود را  صرف امور تبلیغات مستقیم کرده باشد.

(لزوم تبلیغات مستقیم)

مشکلات چهار گانه در دنیای تبلیغات

مشکل اول این است که تولید کنندگان محصولات بسته بندی که بخش قابل توجهی از مشتریان شرکت های تبلیغاتی هستند،به جای اینکه برای تبلیغ خود هزینه کنند با هدف بالا بردن میزان فروش ، به راهکارهایی همچون حراج و ارائه بسته های هدیه در ازای خرید بیشتر متوسل می شوند.زدن چوب حراج یه آنچه فروش مطلوبی ندارد از همه بر می آید ولی کار هر کسی نیست که جای یک محصول را در قلب مردم باز کند.

برای اینکه به محصول خود یک وجهه اجتماعی و اقتصادی بدهیم تا با تار و پود زندگی مردم رخنه کند نیازمند تبلیغ هستیم.اندروارنبرگ میگوید:شکستن قیمت ها مشتری را به خرید ترغیب می کند ولی مشتری خیلی زود و از روی عادت به محصول مشابه نام‌ آشنای آن روی خواهد آورد.

آوازه ی خوب یک‌محصول میراثی است که باید آن را به طور مداوم برای رویش مجدد به کار‌گرفت.برای کارهای تبلیغاتی باید هزینه کرد اگر ارزان بپاشی فقط کبوتر ها به سراغت می آیند.

مشکل دوم:در بسیاری از شرکت های تبلیغاتی به ویژه انگلستان ،فرانسه ،آمریکا کسانی به کار تبلیغ مشغول اند که کار تبلیغ را با هنر مدرن درآمیخته اند.چون این افراد حتی یک قلم جنس هم نفروخته اند کاری ارائه می دهند که انگار برای جایزه کن می خواهند ،پس به بیان ویژگی های خاص یک محصول که تبلیغش می کنند نمیپردازند و فقط میخواهند نتیجه کار چشم نواز باشد،که به این هدف هم نمی رسند (از اعجاز کلام استفاده کنید و نه فقط یک ذهن تصویر ساز)

مشکل سوم وجود افرادی است که فقط به سود آوری فکر می کنند نه خلاقیت

مشکل چهارم:آژانس های تبلیغاتی با تکرار اشتباه های قدیمی پول مشتریان را به هدر می دهند.

چکیده درس های دکتر گالوپ به دیوید اگیلوی

1-تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام و نوگرایی ذهنی است چون قسمت اعظم آن به دانش و سخت کوشی فرد بستگی دارد.

2-کسی که اندک استعدادی داشته باشد و راهکار های دست به جیب کردن مردم را بداند در این وادی موفق است.3-این حس اغواگر واگیردار است اگر سرگرم‌کردن مردم را به فروش بیشتر ارجح بدانید.4-برای مقایسه کاربرد روش‌های تبلیغاتی، باید بررسی کرد کدام‌ یک فروش بیشتری را رقم‌ زده‌اند.5-برای نوشتن متن تبلیغ با محصول آشنایی کامل پیدا کرد.6-کلید موفقیت در این است که به مشتری وعده تفاوت چشم‌گیری را بدهیم مانند شستشوی راحتر ،سرعت عمل بیشتر یا پوستی شاداب‌تر.7-روشی که در یک کشور جواب می دهد در تمامی کشور ها قابل استفاده است.

8-ویراستیاران بهتر از که کار تبلیغاتی انجام می‌دهند با اعجاز کلمات آشنا هستند از دانسته‌هایشان استفاده کنید.

 

 


 

نظرات (۱)

  • امیر صادقی
  • سلام
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی